صنعت موسیقی به سوی ورشکستگی می رود

02:5784۰

صنعت موسیقی به سوی ورشکستگی می رود

رئیس هیئت مدیره کانون ناشران خانه موسیقی: برخی از شرکت های تهیه و تولید موسیقی توانایی پرداخت هزینه های روزمره خود را ندارند و دولت هم هیچ کمکی نمی کند و عملا صنعت موسیقی به سوی ورشکستگی و تعطیلی می رود.

رئیس هیئت مدیره کانون ناشران خانه موسیقی: برخی از شرکت های تهیه و تولید موسیقی توانایی پرداخت هزینه های روزمره خود را ندارند و دولت هم هیچ کمکی نمی کند و عملا صنعت موسیقی به سوی ورشکستگی و تعطیلی می رود.

به گزارش سایت خانه موسیقی، غلامعلی علمشاهی(رئیس هیئت مدیره کانون ناشران خانه موسیقی) در خصوص تحقق وعده های دولت به فعالان حوزه موسیقی در بحران شیوع کرونا گفت: متاسفانه تاکنون دولت به وعده و قول هایی که در رابطه با کمک به فعالان حوزه موسیقی داده بود جامه عمل نپوشانده است. قرار بود بعد از موج اول شیوع ویروس کرونا همزمان با سینما ها و سالن های تاتر، سالن های کنسرت هم با رعایت پروتکل های بهداشتی باز شود تا اجراهای موسیقی از سر گرفته شود. دولت در این زمینه هیچگونه همراهی و کمکی نداشت و حتی اجاره سالن های موسیقی هم کاهش نداد.

وی افزود: کنسرتی هم قرار بود با رعایت همه مسائل بهداشتی و با حد اقل بازدید کننده در سالن وزارت کشور و بلیت هایی با قیمت بالای ۲۵۰ و ۳۰۰ هزار تومان برگزار شود که آن کنسرت هم عملی نشد، بلیت ها فروش نرفت و کنسرت کنسل شد.

رئیس هیئت مدیره کانون ناشران خانه موسیقی گفت: من به نمایندگی از اعضای کانون ناشران این را می گویم که همکاران ما امروز مشکلات عدیده مالی دارند. هیچ اجرای کنسرتی  وجود ندارد و نشر موسیقی هم به دلیل کساد بازار عملا از بین رفته است.  در فروردین قرار بود وزارت ارشاد از ناشران و تهیه کنندگان موسیقی که همه با سرمایه بخش خصوصی فعالیت می کنند ثبت نام کند تا کمک و یا وامی به این تهیه کنندگان موسیقی تعلق بگیرد ولی با اینکه ثبت نام انجام شد تاکنون کمکی صورت نگرفته است.

علمشاهی درباره وضعیت شرکت های تهیه و نشر موسیقی گفت: بسیاری از شرکت ها مجبور شدند پرسنل خود را تعدیل کنند و حتی برخی از شرکت ها توانایی پرداخت هزینه های روزمره خود را هم ندارند و دولت هم هیچ کمکی نمی کند. عملا صنعت موسیقی به سوی ورشکستگی و تعطیلی می رود و این برای موسیقی کشور فاجعه است.

وی افزود: خبر دارم که در حوزه تاتر و سینما کمک های هر چند ناچیز به فعالان این حوزه ها صورت گرفته ولی در حوزه موسیقی هیچ کمک نشده است و امیدوارم متولیان موسیقی کشور و مسئولان جلساتی داشته باشند و به این صنف که در حال تبدیل شدن به قشر آسیب پذیر است، کمک هایی بکنند.

 

رئیس کانون ناشران خانه موسیقی در پایان سخنانش گفت: از همه مسئولان و نهادها و کسانی که به موسیقی علاقمند هستند می خواهم به داد این صنف جفادیده برسند.

لینک کوتاه
https://haftominmowj.ir /?p=16100

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند