متن بیانیه علیرضا قربانی نسبت به حواشی آلبوم «افسانه چشمهایت»

02:3860۰

 

 

متن بیانیه علیرضا قربانی نسبت به حواشی آلبوم «افسانه چشمهایت»

ما سرخوشان مست دل از دست داده‌ایم

هم‌راز عشق و هم‌نفس جام باده‌ایم

بر ما بسی کمان ملامت کشیده‌اند

تا کار خود بر ابروی جانان گشاده‌ایم

 

دوست و برادر عزیزم، همایون شجریان به تازگی در بیانیه‌ای که منتشر کرده است، گلایه‌هایی را مطرح کرده که خبر از داستانی بلند و دردی مشترک دارد. دردی که این روزها گریبان بسیاری از هنرمندان را که چون او با جان و دل برای مردمان‌شان نفس می‌کشند و همت می‌کنند گرفته است. دشواری که همایونِ خویشتندار و صبور را به گلایه وا داشت، تجربهٔ مشترک امروز بسیاری از ما است. اندک کسانی هر از چندگاهی با قلم و عمل‌شان موجب رنجش خاطر اهالی هنر و فرهنگ می‌شوند و سال‌هاست که ما از دست و زبان آنها در امان نیستیم.آنها در تلاش هستند که شیرینی این رویداد خاص را که در موسیقی ایران کم نظیر است، برای ما تلخ کنند؛ که به لطف شما مردمان نازنین چنین نخواهد شد و ما با همت و پشت‌گرمی بیشتری در مسیر هنر و فرهنگ سرزمین‌مان، تمام آن‌چه را در توان داریم تقدیم خواهیم کرد.

 

اما در مورد حواشی پیش آمده لازم است که نکاتی را به صورت شفاف بیان کنم:

۱-پروژه افسانه چشم‌هایت همانطور که در تبلیغات هم مطرح شده است توسط یک حامی مالی (اسپانسر) و حقیقتا با یک نگاه فرهنگی حمایت می‌شود و غیر از آن هیچ شخص حقیقی یا حقوقی دخل و تصرفی در پروژه ندارد. استفاده از یک مکان خاص برای فیلم‌برداری صرفا به پیشنهاد مدیرهنری و کارگردان تصویری پروژه بوده و بر اساس معیارهای دیداری متناسب با شعر و ادب و زیبایی بصری انتخاب شده است.

 

۲-ما نیز مانند دیگر مردمان عزیزمان در سال‌های گذشته، از فسادهای مالی و غیرمالی که در کشور اتفاق افتاده، رنجیده خاطر هستیم و امیدواریم به زودی به تمام تخلفات و حقوق از دست رفته مردم در تمامی موارد رسیدگی شود. اما در این مورد خاص نه ما چنین گمانی را در مورد محل فیلمبرداری داشتیم و نه مطالب اثبات شده‌ای در این زمینه وجود داشت که ما از آن اطلاع داشته باشیم.

 

۳-از تمام آنهایی که دلسوزانه و مستدل موضوعی را تذکر می‌دهند یا با نیک‌اندیشی در موردی نوشته‌اند و گفته‌اند، حقیقتا سپاسگزاریم.

اما از بعضی هم که اسم و رسم و منافع گروهی آنها بر ما پوشیده نیست، اگر با بدخواهی در این مورد گفتند و نوشتند، و هدفشان جز ضربه زدن به اعتبار هنرمندان و آسیب زدن به فرهنگ و هنر کهن ماست، نخواهیم گذشت و امیدواریم با رجوع به اخلاق و کرامت انسانی بیاموزند هرگز انتقاد سازنده را با غرض‌ورزی و کینه آغشته نسازند.

با مهر

علیرضا قربانی

آبان ۱۳۹۸

لینک کوتاه
http://haftominmowj.ir /?p=11648

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند