با استقبال خوب علاقه‌مندان موسیقی و حضور چهره‌های سرشناس  اولین کارگاه سه روزه تنظیم «هومن نامداری» برگزار شد

با استقبال خوب علاقه‌مندان موسیقی و حضور چهره‌های سرشناس اولین کارگاه سه روزه تنظیم «هومن نامداری» برگزار شد

با استقبال خوب علاقه‌مندان موسیقی و حضور چهره‌های سرشناس اولین کارگاه سه روزه تنظیم «هومن نامداری» برگزار شد

اولین کارگاه سه روزه تنظیم «هومن نامداری» طی روزهای دوم تا چهارم اردیبهشت به همت موسسه فرهنگی هنری «آوای ماد» با همراهی گروه ایده‌پردازان تم در سالن «پارس پلاس» آموزشگاه موسیقی پارس برگزار شد. در این رویداد جمعی از علاقه‌مندان عرصه تنظیم از اقصی نقاط ایران حضور پیدا کردند و جمعی از چهره‌های سرشناس موسیقی هم در هر روز به عنوان مهمان ویژه در سالن حضور داشتند. کارگاه سه روزه تنظیم هومن نامداری از این جهت حائز اهمیت بود که این هنرمند سرشناس با وجود سال‌ها تجربه موفق در عرصه موسیقی تا کنون نسبت به برگزاری هیچ دوره آموزشی اقدام نکرده بود. همین موضوع به همراه مدل برگزاری متفاوت کارگاه تنظیم هومن نامداری باعث شد تا این رویداد مورد توجه علاقه‌مندان و اهالی موسیقی قرار بگیرد.

روز اول این کارگاه به تشریح مبانی نرم‌افزار و پلاگین اختصاص داشت. نامداری در این روز بخش‌های کاربردی نرم‌افزار «لاجیک» را برای علاقه‌مندان توضیح داد و برای درک بهتر هنرجویان، یک قطعه بی‌کلام را در همان روز در پروژه خود ساخت. قطعه‌ای که برای ساخت آن از بخش‌های مختلف این نرم‌افزار استفاده کرد و هنرجویان کارگاه هم با کاربرد هر کدام از بخش‌ها آشنا شدند. اما روز دوم کارگاه تنظیم هومن نامداری شلوغ و با اتفاقات جالبی همراه بود. در این روز قرار بود که یک قطعه کامل از ابتدا تا انتها در سالن تنظیم شود. ابتدا «امید جامع» روی صحنه حاضر شد و ترانه و ملودی که اثر خودش بود را با گیتار برای حاضرین اجرا کرد. سپس هومن نامداری پروسه تنظیم این قطعه را براساس وکالی که از قبل از امید جامع داشت آغاز کرد و در طول این مراحل پاسخگوی سوالات هنرجویان هم بود. در ادامه «عظیم روحانی» با حضور روی صحنه نوازندگی گیتار الکتریک این قطعه را انجام داد. ضبط گیتار این نوازنده مطرح همان جا انجام شد و در پایان هم «نوژان حیدری» به عنوان خواننده اصلی قطعه، این کار را خواند. ضبط وکال اصلی نوژان حیدری هم با تجهیزات کامل و صدابرداری «مازیار مرتاضیه» انجام شد. در این روز هنرجویان هم مشارکت خوبی در تنظیم این قطعه داشتند و هومن نامداری فرصت بیان نظر را به آنها می‌داد و به نوعی این اثر با مشارکت جالب همه حاضرین به مرحله تنظیم رسید. تنظیم یک قطعه در کارگاه هومن نامداری اتفاق متفاوتی در رویدادهای آموزشی بود چرا که عموماً این رویدادها صرفاً به بیان یک سری موارد تئوری ختم می‌شود و هنرجویان نمونه عینی را نمی‌بینند.

روز سوم کارگاه تنظیم هومن نامداری هم به آنالیز چند پروژه معروف این تنظیم‌کننده و پرسش و پاسخ اختصاص داشت. او ابتدا پروژه قطعه «بیست و یک روز بعد» با صدای «مهدی یراحی» را آنالیز کرد. او در ادامه پروژه قطعه «خون بس» اثر گروه «دارکوب» و خوانندگی «روزبه بمانی» را برای آنالیز انتخاب کرد. بخش پایانی هم به پروژه قطعه «آخر همون شد» با صدای «احسان خواجه‌امیری» اختصاص داشت. اما روز سوم کارگاه تنظیم هومن نامداری از حیث حضور مهمانان ویژه شلوغ بود. در پارت اول این روز «مسعود همایونی»، «ساسان هاشمی» و «بهرنگ قدرتی» به عنوان مهمانان ویژه در سالن حضور داشتند. اما در پارت دوم روز آخر این کارگاه ابتدا «محمد فلاحی» وارد سالن شد و در بخشی از بحث هنرجویان با هومن نامداری پیرامون مقوله میکس و تنظیم ورود کرد. در دقایق پایانی هم «مهدی یراحی» و «کوشان حداد» چند دقیقه پیش از حضور در سالن به دست‌اندرکاران برگزاری کارگاه هومن نامداری اطلاع دادند. حضور ناگهانی این دو هنرمند باعث شد تا حتی خود هومن نامداری هم ناگهان در تاریکی سالن متوجه آنها و سورپرایز شود. پس از معرفی یراحی و حداد، حاضرین برای لحظاتی آنها را به صورت ایستاده تشویق کردند. نهایتاً عکس یادگاری این دوره آموزشی با حضور مهدی یراحی، کوشان حداد و محمد فلاحی به ثبت رسید و هومن نامداری گواهی پایان دوره را به هنرجویان کارگاهش اهدا کرد. تا دقایقی پس از اتمام این کارگاه هم مهدی یراحی و کوشان حداد مشغول گفتگو با هنرجویان و ثبت عکس یادگاری با آنها بودند.

 

دیدگاه ها

نظرات 0