پرواز واژه ها در سرنا اولین جلسه خانه ترانه در پاییز ۹۸ برگزار شد

02:0093۰

پرواز واژه ها در سرنا اولین جلسه خانه ترانه در پاییز ۹۸ برگزار شد

در یازدهمین روز از عصر پاییزی سال ۹۸ جلسه خانه ترانه با مدیریت و اجرای «روزبه بمانی» و با حضور جمعی از ترانه‌سرایان جوان و سرشناس در موسسه «سرنا» برگزار شد. استقبال از این جلسه زیاد بود و علاقه مندان حضور پر شوری داشتند که موجب شد جلسه با ۴۵ دقیقه تاخیر آغاز گردد.
در روز پنج شنبه اعضای خانه ترانه گردهم آمدند و در این برنامه علاقه مندان و ترانه‌سرایان جوان و با استعداد، آثار خود را برای حاضرین خواندند.
پس از خواندن ترانه از سوی تک تک ترانه سرایان خوش ذوق که بر روی سن حاضر می شدند؛ نقد جذاب و موشکافانه و بحث پر شوری پیرامون آن ترانه از سوی هنرمندان سرشناس صورت می گرفت و در خصوص نقاط ضعف و قوت تک تک ترانه ها، بحث کارشناسی شکل گرفت و علاوه بر آن در خصوص سوژه های انتخابی ترانه سریان جوان به خصوص بانوان نیز صحبت شد.
«مهدی ایوبی»، «پرسا مقدس»، «رویا دیژن»، «علی ایلیا»، «امیر توده فلاح»، «امیر حسین مساح»، «هما سعادت»، «محمد ناصحی»، «حسن علیشیری» از جمله ترانه سریان حاضر در این جلسه بودند که به بحث و بررسی در خصوص آثار ترانه سرایان جوان پرداختند.
علیرضا آذر شاعر باتجربه، مهمان ویژه این جلسه از خانه ترانه بود. وی در ابتدای صحبت های کوتاه خود، یاد و خاطره دکتر افشین یداللهی را زنده کرد و سپس به تحسین و ستایش هنر و همچنین مدیریت روزبه بمانی پرداخت. در ادامه نیز یکی از آثار خود را با لحن شیرین و کم نظیر برای حضار خواند و فضای جلسه را تحت تاثیر هنر مثال زدنی خویش قرار داد.
پس از پخش قطعه «اسمت که میاد»، نقد این ترانه توسط محمد ناصحی و حسن علیشیری صورت گرفت و سپس برخی کارشناسان حاضر و ترانه سرایان جوان نیز راجع به فضای جدید کار روزبه بمانی و تجربه ی شخصی نویسی در ترانه گفت و گو کردند.
گفتنی است جلسات خانه ترانه به طور مرتب و هر دو هفته یک بار با حضور هنرمندان و فعالان این عرصه برگزار می‌شود.

لینک کوتاه
https://haftominmowj.ir /?p=11591

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند