به مناسبت فرارسیدن سال جدید؛ آهنگ «ماه و پری» با صدای محمدجواد یزدچی و به آهنگسازی ارشک رفیعی منتشر شد

02:42137۰

به مناسبت فرارسیدن سال جدید؛
آهنگ «ماه و پری» با صدای محمدجواد یزدچی و به آهنگسازی ارشک رفیعی منتشر شد

منصور جهانی ـ آهنگ «ماه و پری» با صدای «محمدجواد یزدچی»، به آهنگسازی و تنظیم «ارشک رفیعی» و با شعر حضرت حافظ؛ به مناسبت فرارسیدن سال جدید منتشر شد.
آلبوم موسیقی «ماه و پری» با صدای «محمدجواد یزدچی» و با موسیقی «ارشک رفیعی» توسط ارکستر بزرگ، شامل ۱۰ ترک با اشعاری از شاعران بزرگ ایران زمین، از جمله؛ حافظ، مولانا و عطار؛ در یک‌سال اخیر، زیرنظر «ارشک رفیعی» ضبط شده و در حال حاضر، آماده انتشار است. این اثر موسیقایی ۱۰ تصنیف را شامل می‌شود.
آهنگ «ماه و پری» از مجموعه آلبوم موسیقی «ماه و پری» با صدای «محمدجواد یزدچی»، به آهنگسازی و تنظیم «ارشک رفیعی» و با شعر حضرت حافظ؛ به مناسبت فرارسیدن سال جدید منتشر شد و در اختیار علاقمندان به موسیقی در سراسر کشور قرار گرفت.
در اجرای آهنگ‌ «ماه و پری»؛ ارشک رفیعی ـ نوازنده سه‌تار، سعید همتیان ـ نوازنده نی، مجید شیخ حسین ـ نوازنده سنتور، فرزاد جعفری ـ نوازنده دف و پرکاشن، امین عطایی ـ نوازنده ویلن، زانیار حسنی ـ نوازنده ویلن، مهرداد نامی ـ نوازنده ویولا و غزاله شیرازی ـ نوازنده ویلنسل با سازهای خود به هنرنمایی پرداخته‌اند.
از «ارشک رفیعی» به عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده آثار موسیقایی؛ آلبوم‌ «سماع سرد» به خوانندگی مظفر شفیعی، آلبوم‌ «خانه خورشید» به خوانندگی قاسم رفعتی، آلبوم‌ «صبح دریا» به خوانندگی امیر رفعتی و همچنین آلبوم‌ «خنده حافظ» به خوانندگی علیرضا عطایی منتشر شده است و آلبوم‌ «نیما یوشیج» به خوانندگی استاد «شهرام ناظری» شوالیه آواز ایران و همچنین آلبوم‌ «شاعر گمشده» به خوانندگی استاد «شهرام ناظری» را نیز در دست انتشار دارد.
رفیعی همچنین آهنگسازی تیتراژ پایانی فیلم سینمایی «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و با صدای استاد شهرام ناظری بر روی شعر «دانه‌های باران» از سروده‌های سیاوش کسرایی، آهنگسازی فیلم سینمایی «حکایت عاشقی» به کارگردانی احمد رمضان‌زاده و همچنین آهنگسازی فیلم «هامین» به کارگردانی افشین علیزاده را در کارنامه سینمایی خود دارد و از موسیقی این آهنگساز ایرانی در سریال The Night Of نیز استفاده شده است.
محمدجواد یزدچی زیرنظر «بهزاد خدارحمی» و «مهدی دیزانی» شروع به یادگیری ساز سه‌تار کرد و در ادامه، در محضر استاد «کیوان ساکت» و همچنین «مهدی دیزانی» شروع به یادگیری ساز ‌تار کرد و هم اکنون زیرنظر «علی قمصری» ریزه‌کاری نواختن تار را فرامی‌گیرد. این خواننده جوان موسیقی سنتی از سال ۸۴ زیرنظر «علی علیرضا» و همچنین از سال ۸۸ تاکنون زیرنظر «نغمه غلامی» فنون خوانندگی را یاد گرفته است.
برگزاری کنسرت با گروه موسیقی «دیزانی» در فرهنگسرای «اشراق» و تالار «رودکی» در تهران؛ به عنوان نوازنده سه‌تار و خواننده، در فاصله سال‌های ۸۵ تا ۸۷ از دیگر فعالیت‌های هنری «محمدجواد یزدچی» محسوب می‌شود

لینک کوتاه
http://haftominmowj.ir /?p=7635

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند