مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد تأیید کرد شروع دوباره کنسرت‌ها به شرط اتمام پیش از ساعت ۱۸

02:1774۰

مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد تأیید کرد شروع دوباره کنسرت‌ها به شرط اتمام پیش از ساعت ۱۸

کنسرت‌های موسیقی در تهران به زودی دوباره برگزار خواهد شد. به گزارش «موسیقی ما» طی ساعات گذشته خبرهای غیررسمی مبنی بر احتمال برگزاری کنسرت‌های موسیقی در تهران براساس مصوبه جدید ستاد ملی کرونا به گوش رسید. مصوبه‌ای که در آن اعلام شده است که مشاغل گروه‌های دو تا چهار امکان فعالیت دارند اما می‌بایست پیش از ساعت ۱۸ فعالیت‌ آنها به پایان برسد. پس از انتشار این خبر سراغ «محمد اللهیاری»، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رفتیم و او خبر شروع دوباره کنسرت‌های موسیقی به شرط اتمام تا پیش از ساعت ۱۸ و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی را تأیید کرد.

محمد اللهیاری درباره جزئیات این موضوع در گفتگویی کوتاه به خبرنگار «موسیقی ما» اعلام کرد:« برابر مصوبه ستاد کرونا از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر، فعالیت مشاغل گروه‌های دو و سه و چهار تا ساعت ۱۸ تعیین شده است. که فعالیت‌های هنری نیز در زمره مشاغل گروه‌های دو تا چهار است و اعلام شده که این فعالیت‌ها می‌توانند تا ساعت ۱۸ غروب ادامه یابند. گرچه به شکل عرفی فعالیت‌های هنری در گذشته که کرونا نبود، از ساعت ۱۸ آغاز می‌شد و معمولاً تا ساعت ۲۳ ادامه پیدا می‌کرد و مردم در آن ساعات عادت به حضور برای تماشای فعالیت‌های هنری داشتند. یعنی زمانی که از کارهای روزمره فارغ شده بودند. در حال حاضر نیز هم شرکت‌های کنسرت‌گذار و هم سالن‌ها حاضرند نسبت به رعایت جدی‌تر و دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی اقدام نمایند و مایل هستند ساعات اجرای برنامه‌های هنری به ساعات قبل از کرونا بازگردد. دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت ارشاد نیز در کنار سالن‌ها و هنرمندان، از تلاش برای گفتگو با ستاد کرونا دریغ نکرده و نمی‌کند. دغدغه همگی ما حفظ سلامت مردم و در عین حال به جریان افتادن چرخ اقتصاد هنر و هنرمندان عزیز است.»

محمد اللهیاری همچنین در پاسخ به این سوال که در چنین شرایطی ساعت‌ برگزاری و سانس‌های کنسرت‌ها به چه شکل خواهد بود گفت:«این موضوع در اختیار سالن‌ها و توافق کنسرت‌گذار و سالن است.»

این تصمیم در حالی وارد مرحله اجرایی شده است که چندی پیش اولین کنسرت‌های پاپ دوران کرونا با حضور مردم در فضای باز جزیره کیش برگزار شد. اما پس از چند اجرا، آن کنسرت‌ها هم به دلیل گسترش بحران شیوع کرونا لغو شد. حالا باید کنسرت‌های ظهر و عصر تهران در چه شرایطی آغاز می‌شود و چگونه تداوم پیدا می‌کند.

لینک کوتاه
http://haftominmowj.ir /?p=16248

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند