گفت و گوی هفتمین موج با آقای امیر حسین محمودی به مناسبت روز تولدشان

05:35396۰

گفت و گوی هفتمین موج با آقای امیر حسین محمودی به مناسبت روز تولدشان

به مناسبت روز تولد اقای امیرحسین محمودی قصد داریم کمی راجع به گذشته ی ایشون باهاشون صحبت کنیم ؛ سلام اقای محمودی خوبین؟
سلام عرض میکنم خدمت شما ؛ مچکرم

امکانش هست که بگید دقیقا متولد چه سالی هستید؟
بله ، بنده متولد ۱۱/۴/۱۳۷۲ هستم از شهر قزوین

لطفا کمی درباره زندگی پر شور هنری خودتون توضیح میدید؟
من از همان دوران کودکی در محافل خانوادگی و گروه سرود مدرسه و هر جایی که امکان داشت آواز میخواندم و تقریبا هر کسی من را میدید به پدر و مادرم میگفت این بچه استعداد دارد و بزارید جدی تر موسیقی را دنبال کند که مطمعنا موفق میشود ؛ و این شروعی بود برای ادامه ی فعالیت های هنری من

پس اینکه میگن ویولن ساز سختیه و هر کسی که میخواد یاد بگیره باید از سن خیلی کم شروع کنه درسته؟ و در مورد شما هم صدق میکنه؟
ویولن ساز سختیه و نیاز به وقت و تمرین بسیار زیادی داره ولی من از سن کم شروع به نواختن ویولن نکردم! و تقریبا از سن ۱۷ سالگی شروع به یادگیری ویولن کردم ولی با تمرینهای بسیار زیاد روزانه که همین باعث شد طی دو سال بتونم به راحتی تمام ردیف ها و اثار سخت موسیقی ایرانی رو اجرا کنم

قبل از اون آیا ساز دیگه ای هم زده بودید؟
بله ؛ وقتی دوران ابتداییِ مدرسه رفتن رو میگذروندم با تشویق های اطرافیان و خانوادم ؛ پدرم یه ساز کیبورد برام تهیه کرد که من تا ۱۵ سالگی کیبورد میزدم ولی به صورت خود آموز!

یعنی برای کیبورد استادی نداشتید؟
خیر ؛ تقریبا گوش قوی ای داشتم و با گوش دادن به هر اهنگی میتونستم اون رو اجرا کنم بدون اینکه آشنایی خاصی درباره ی ساز و موسیقی داشته باشم

چی شد که به سمت ویولن رفتید؟
همیشه در محافل و در جامعه دوستانی که راجع به موسیقی با من صحبت میکردن نگاه خاص و ویژه ای به ویولن داشتن و برای ویولن ارزش زیادی قائل بودن و میگفتن کسی که ویولن میزنه قطعا کار بسیار سختی رو انجام داده و این باعث شد من بیشتر به این ساز دقت کنم و با گوش دادن آثار ویولن ایرانی علاقم به این ساز بیشتر شد تا جایی که از سن ۱۷ سالگی شروع به یادگیری ویولن کردم

آیا به هنرستان موسیقی رفتید؟
خیر؛ رشته ی من در دوران دبیرستان ریاضی و فیزیک بود و بعد از کنکور در رشته ی مهندسی صنایع در دانشگاه باراجین قزوین مشغول به تحصیل شدم ولی چون به رشته ی عمران علاقه داشتم یک بار دیگه کنکور دادم و در رشته ی مهندسی عمران تحصیلاتم رو ادامه دادم ؛ البته در این دوره فعالیت های موسیقی من بسیار زیاد شده بود و با گروه های زیادی کار میکردم و سرپرست گروه های زیادی بودم که این کار رو برای درس خوندن یکم سخت میکرد ؛ بعد از آشنایی با فریدون آسرایی رفت و امدم از قزوین به تهران بابت کنسرتهای زیاد خیلی زیاد شده بود به همین خاطر تصمیم گرفتم در تهران زندگی کنم و از خانواده و دوستانم دور شدم

این دور شدن در سن بیست یا بیستو یک سالگی سخت نبود؟
علاقه ی زیادی به موسیقی و ویولن داشتم و این علاقه شاید کمک میکرد به من ؛ ولی چون وقتم ازادتر بود روزها تصمیم گرفتم ادامه تحصیل بدم و اینبار در رشته ای درس بخونم که دارم باهاش کار میکنم و شده مهم ترین قسمت زندگی من ؛ یعنی موسیقی

پس دانشگاه موسیقی هم رفتید؟
بله؛ الان دارای مدرک لیسانس موسیقی گرایش آهنگسازی ایرانی هستم

شما هم ویولنیست بودید و هم رهبر ارکستر ؛ کدومش سخت تره؟
ویولنیست خوب شدن خیلی سخته ؛ رهبر ارکستری هم دغدغه ها و درگیری های مربوط به خودش رو داره و کسی که رهبر ارکستر میشه باید احساس مسئولیت زیادی داشته باشه

از چه سالی با فریدون آسرایی شروع به کار کردید و چقدر کنسرت رفتید؟
اگه اشتباه نکنم ۲۰ یا ۲۱ سالم بود که در کنسرت های بزرگی کنار فریدون آسرایی عزیز بودم و فکر کنم جوان ترین ویولنیست ایران بودم که سولیست اجراهای به این بزرگی بودم
و بعد از سه سال هم رهبر ارکستر آقای فریدون آسرایی شدم
اجراهای ما خیلی زیاد بود طوری که رفت و آمد از قزوین به تهران خیلی زیاد بود و من مجبور شدم در تهران زندگی کنم

از برنامه هاتون در آینده برامون بگید؟
به هر حال موسیقی رو با خوندن شروع کردم ولی دوست داشتم یک نوازنده ی حرفه ای باشم و موسیقی رو بهتر درک کنم و الان دارم تلاش میکنم به چیزی که باهاش موسیقی رو شروع کردم یعنی خواننده شدن برسم
و آهنگ اولم که رسما از من منتشر شد آهنگ ‘ عشق دلم ‘ بود؛ به زودی آهنگ های بسیار خوبی رو وارد بازار موسیقی خواهم کرد

آیا آهنگ های بیکلام هم منتشر میکنید که به صورت ویولنی باشن؟
بله یه آهنگ به نام یوترن دو سال پیش منتشر کردم که با استقبال خوبی مواجه شد و در همین تابستان یک آهنگ بسیار احساسی به نام خاطره را منتشر خواهم کرد که به صورت بیکلام میباشد

در آخر وضعیت موسیقی پاپ رو چطور ارزیابی میکنید؟
متاسفانه وضعیت خوبی رو برای موسیقی پاپ نمیبینم؛ آهنگسازایی که در رشته ی موسیقی تحصیل نکردن خیلی زیاد شدن و آهنگ میسازن برای خواننده های معروف که تاثیر زیادی روی نوع موسیقی ای که به گوش مردم میرسه میزارن؛ از طرفی معیار و ملاک دوستان تنظیم کننده و آهنگساز فقط این شده که کاری رو تولید کنن که بگیره و مردم به صورت گسترده گوش بدن و به همین خاطر سعی میکنن در ساده ترین حالت آهنگ ها را بسازن و ترانه های ساده روش بزارن که مردم زودتر این اهنگارو حفظ بشن و این باعث شده این روزا موسیقی هایی رو بشنویم که هیت شدن ولی به اون صورت که باید ارزش موسیقایی ندارن ؛ من به دوستانم پیشنهاد میکنم که آثاری رو تولید کنن که بار موسیقایی داشته باشه و ماندگار بشه مثل اثاری که در گذشته در موسیقی پاپ ایران داشتیم

حرف خاصی اگر هست بفرمایید اقای محمودی؟
ممنونم از شما و آرزوی بهترینهارو براتون دارم

لینک کوتاه
http://haftominmowj.ir /?p=9405

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند