روایت حکایت های گلستان سعدی اثری تازه از آرش قاسمی

01:41197

روایت حکایت های گلستان سعدی اثری تازه از آرش قاسمی

آرش قاسمی در روز بزرگداشت سعدی که هرساله در اول اردیبهشت ماه برگزار می شود از انتشار آلبوم موسیقی گلستان سعدی که برگرفته از بیست حکایت از این اثر ارزشمند استاد سخن  سعدی شیرازی است خبر داد.

این اثر که در دو آلبوم گلستان سعدی ۱ و گلستان سعدی ۲ که هر کدام دربرگیرنده ده حکایت از گلستان است که مجموعا بیست حکایت از گلستان را روایت می‌کند منتشر می‌شود. علاوه بر روایت حکایات، آهنگسازی موسیقی متن نیز بر عهده  آرش قاسمی  بوده و در این آلبوم از حضور هنرمندانی چون امین جهانگیری نوازنده سنتور، میلاد بیات نوازنده کمانچه، امین رحیمی نوازنده  نی، حسین سجودی نوازنده تار، عمران فروزش نوازنده تنبک استفاده شده است. گفتنی است آرش قاسمی در این اثر به نواختن سه تار و عود نیز پرداخته است.

در مقدمه این آلبوم آمده است که هدف از انتشار این اثر پرداختن به آثار مهم و ارزشمند فرهنگی و ادبی ایران زمین است و حرکت در این مسیر  و تلاش برای احترام و حفظ و اشاعه میراثی است که از بزرگان ادبیات ایران برای ما به یادگار مانده است گرچه این اثر قطره ای است در مقابل دریای بیکران آثار متعددی که در باب گلستان سعدی و دیگر آثار شیخ اجل سعدی شیرازی تا به امروز منتشر شده است.

لازم به ذکر است که این اثر توسط موسسه فرهنگی هنری شهنای به زودی در دسترس مخاطبین و علاقه‌مندان‌‌‌ فرهنگ و هنر قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه
http://haftominmowj.ir /?p=26578

دیدگاه ها بسته شده اند.

دیدگاه ها بسته شده اند.