آوازی نو تفاهم نامه علمی امضا کرد

02:38381۰

آوازی نو تفاهم نامه علمی امضا کرد

پس از ثبت رشته «آهنگسازی پاپ» در یکی از مراکز آموزش علمی کاربردی تهران، تفاهم نامه ای با محوریت فعالیت های آموزشی و پژوهشی میان این مرکز و مؤسسه فرهنگی هنری آوازی نو تهیه و تولید آثار موسیقایی به امضا رسید.
نادر مشایخی آهنگساز و رهبر ارکستر و از مدرسان موسیقی دانشگاه علمی کاربردی، با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه بیان کرد: ما در حوزه موسیقی با مشکلات زیادی رو به رو هستیم. یکی از این معضلات موضوع مدرک‌گرایی است که بر روی خروجی حوزه موسیقی بازدهی چندانی ندارد. زیرا تمام نکاتی که در دانشگاه‌ها موردبررسی و آموزش قرار می‌گیرند، متعلق به سال‌ها قبل بوده که دیگر به‌روز نیستند. این منابع از جهت غنای علمی نیز دچار ایرادها و معایب زیادی است که باید درباره همه آن‌ها بازنگری کرد.
این هنرمند موسیقی ادامه داد: متأسفانه کتاب‌های مرجع آموزش موسیقی در دانشگاه، به هیچ عنوان به‌روز نیستند و همین موضوع موجب بروز ضعف‌هایی شده که آثار موسیقایی را تبدیل به موسیقی‌های به اصطلاح فست فودی کرده که اصلاً به صلاح دانش آموزان و دانش آموختگان این چارچوب نیست.

در این نشست «سید حسن اردستانی»، مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی هنری «آوازی نو» گفت: از زمانی که مؤسسه فرهنگی هنری «آوازی نو» را تاسیس کردیم یک رسالتی را برای خود تعریف کردیم که استعدادهایی که نتوانستند در حوزه موسیقی رشد کنند را اول شناسایی کنیم و با ایجاد بسترهایی در حوزه کسب و کار و صنعت موسیقی آنها را معرفی کنیم.

وی افزود: موسیقی ما دارد به قالب موسیقی صنعتی نزدیک می شود و موسیقی ما مستتقیم و غیر مستقیم وارد بازار کار می شود؛چالش ما این بود که وقتی وارد صنعتی شدن یک موضوع می شویم باید فراگیر شدن آن را هم در نظر بگیریم و برای آن فرهنگسازی کنیم تا از ابتذال آن جلوگیری شود.

مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی هنری «آوازی نو» خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه ما در مؤسسه فرهنگی هنری «آوازی نو» این است که استعداد های موسیقی که شناسایی می شوند کجا باید آموزش ببینند که در حوزه اجتماعی به درستی کار خود را پیش ببرند در همین راستا نشست هایی را با مدیر مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران داشتیم که به این تفاهم نامه رسیدیم تفاهم نامه ای که بر اساس آن می خواهیم بین صنعت و دانشگاه اتصال ایجاد کنیم، در واقع به لزوم آموزش موسیقی بسیار اهمیت دادیم که آموزش موسیقی در دانشگاه انجام شود .

وی آموزش موسیقی پاپ برای نخستین بار را در مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران خبر خوبی دانست و گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۴۶ تهران و موسسه فرهنگی و هنری «آوازی نو» سرآغاز یک اتفاق مبارک در حوزه موسیقی است.

لینک کوتاه
http://haftominmowj.ir /?p=15909

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند