چهاردهمین جشن سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان با همکاری گروه مهندسی پارساسازه و مدیریت و اجرای سجادعزیزی آرام ۶ دی برگزار شد

05:001150۰

چهاردهمین جشن سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان با همکاری گروه مهندسی پارساسازه و مدیریت و اجرای سجادعزیزی آرام عصر روز جمعه ۶‌دی‌ماه ساعت ۱۷ در  تالار ایوان شمس با حضور جمع کثیری از شاعران، ترانه سرایان و هنرمندان برگزار شد.

اختصاصی هفتمین موج – آرمین ناصریان : جشن چهاردهمین سالگرد فعالیت کانون ادبی زمستان در عصر روز جمعه ۶ دی ماه درتالار ایوان شمس شهرداری تهران با اجرای سجاد عزیزی آرام و با حضورشاعران پیشکسوتی چون مصطفی رحماندوست، سعید دبیری،اکبر آزاد ،عبدالجبار کاکایی، علی رضا آذر ،نیلوفر لاری پور،بیژن ارژن برگزار شد.

در ابتدای مراسم بعد از تلاوت ایاتی چند از قران کریم و سرود ملی , برنامه با اجرای زیبای گروه کر فرهنگسرای نیاوران بارهبری مهدی جاور آغازشد.

ودر ادامه سجاد عزیزی آرام به معرفی تعدادی از میهمانان برنامه پرداخت و درموردهدف از برگزاری این جشن گفت:

دلیل برگزاری این مراسم, جشن تولد نبوده بلکه تجلیل از برگزیدگان یکسال گذشته و تقدیر ازپیشکسوتان و همراهان همیشگی کانون ادبی زمستان بوده است.

بعد از ان عزیزیِ آرام به معرفی خوانندگان میهمان مراسم چون امیر عظیمی ،حامد همایون ، واز علی تفرشی پرداختند و برنامه با شعر خوانی سعید بیابانکی شاعر طنزپرداز ادامه پیدا کرد.

“سعید بیابانکی” قبل از اجرای شعر طنز خاطره ای از سفر خود به گرجستان به همراه مصطفی رحماندوست تعریف کرد و از نزدیکی و قِرابت زبان گرجی به فارسی دری گفت و یک شعر طنز خواند.

سپس علیرضا آذر شاعر و ترانه سرا به تقدیر و سپاس از مدیران کانون ادبی زمستان پرداخت که با تمام سختی های موجود توانسته اند این کانون ادبی را همچنان سرِپا و فعال نگهدارند و   به اجرای چنین مراسم هایی بپرازند. در انتهای صحبتهای خود نیز شعری را خواندند.

در ادامه مجری برنامه سجاد عزیزی آرام از علیرضا اذر خواستند تامدالی را به رسم یاد بود ازسمت کانون ادبی زمستان به سید حسین متولیان تقدیم کنند.

سید حسین متولیان نیز با تشکر از زحمات مجری مراسم سجادعزیزی آرام گفتند:اگر صاحب سِمتی در حوزه فرهنگ کشور بودند و اجازه انتخاب داشتند قطعا سجادعزیزی را به عنوان نماینده ارشاد در بخشی از کشور منصوب میکردند چرا که ایشان با سخت کوشی و پشتکار خود پشت ادبیات وشعر و موسیقی ایستاده وتلاش مضاعف می کنند.

سپس سید حسین متولیان ترانه ی مشترکی را که به اتفاق حسین سلیمانی نوشته بودند خواندند.

امیرعظیمی دیگر هنرمند و خواننده جوان کشورمان بود که دو قطعه ترانه بنامهای خورشید و دلبستگی از قلمِ میلاد موسوی را اجرا کرد و مراتب سپاس ازآهنگساز ترانه خود را نیز ابراز داشت.

اینبار سجاد عزیزی آرام ضمن تجلیل از هنرمندانی که در مراسم حضور داشتند مثل محمدرضاعقیلی آهنگساز، ایشان را بعنوان معلم واستاد روزهای جوانی خود که از کرمانشاه تشریف آورده بودند معرفی نمودند و با تشکر ویژه از عبدالرضا رادفر , استاد زمان دانشجویی ایشان در دانشگاه, جلسه باشعر خوانی ادامه پیدا کرد.

نیلوفر لاری پور ترانه سرای معروف کشورمان با یاداوری خاطرات سال های اول شروع به کار خود, ضمن ابراز مراتب تاسف و افسوس خود از نبود زنده یاد دکتر افشین یدالهی, شعر یک چهار پاره را خوانش کرد.

در ادامه رضارفیعی طنز پرداز با شوخی در مورد پوستر چهارده ساله شدن کانون ادبی زمستان   با کنایه های ظریف درمورد تفاوت شاعران طنزپرداز گفتند که:

ما شاعران طنزپرداز برخلاف دیگران که به شعر ما میخندند مابه حرف های جدی دیگران میخندیم و افکارمان را به خود درگیر میکند و…. سپس به خوانش شعرطنزی پرداختند.

امید صباغ لو شاعر دیگری بودند که ضمن از تشکر از دعوت خود به جشن چهارده سالگی کانون یک غزل زیبایی را اجرا کردند.

در ادامه عبدالجبار کاکایی شاعر و ترانه سرای پیشکسوت کشورمان شعری را خواندند و به اتفاق بزرگانی چون استاد عبدالرضا رادفر ،حسین زمان و عباس سجادی بر روی سِن مدال وتندیس و جوایزی را به دو ترانه سرای پیشکسوت سعید دبیری، اکبرآزاد و استاد مصطفی رحماندوست تقدیم نمودند.

عبدالجبار کاکایی در مورد سعید دبیری و اکبر آزاد گفتند:

همیشه فکر میکردم ترانه کمی نازل تر از شعر است امابا ورود به عرصه ترانه متوجه سختی آن شدم , چرا که ترانه سرا باید به خوبی با کلمات و واژگان و سلیقه عموم مردم جامعه آشنا باشد تا بتواند یک ترانه ماندگار بنویسد و سعید دبیری و اکبر آزاد جزو آن دسته از ترانه سرا ها هستند که اکثر مردم با ترانه هایشان خاطره دارند و برای همگان بسیار ملموس است.

سپس استاد رادفر به زیبایی هرچه تمامتر ضمن تجلیل از دو ترانه سرای پیشکسوت, از استاد مصطفی رحماندوست با کلماتی بسیار زیبا تقدیر کرد.

اینبار حسین زمان و عباس سجادی دو هنرمند حاضر برروی سن , از سه پیشکسوت نام برده شده در عرصه ادبیات تجلیل کردند.

سعید دبیری از فعالیت خود در عرصه ترانه سرایی گفت و کمی سر به سر محسن رجب پور گذاشت.

در ادامه اکبر آزاد از درخواست های زیاد دیگران برای خوانندگی ایشان گفتند و در مورد عِرق و علاقه خودشان به ترانه نویسی صحبت کردند.

مصطفی رحماندوست نیز اشاره کردند که تا هستند برای کودکان ونوجوانان شعر می گویند و گفتند کار در این حوزه بسیار سخت است چرا که باید سنجیده وشفاف پیش رفت و همچنین از فقدان فعالیت جامع در حوزه ادبیات کودک ونوجوان انتقاد کردند.

برنامه با شعر خوانی احسان افشاری و اصغر علی کرمی پیش رفت.

بخشی از برنامه با معرفی برگزیده برگزدیدگان و اهدای مدال به آهنگساز جوان دانیال شهرتی ومدال سال کانون به دکتر محمد چراغعلی اهنگساز و اجرای موسیقی توسط محمد معتمدی خواننده معروف کشورمان وکیهان کدخدایی از برگزیدگان کانون که جویای نام برای خوانندگی است ادامه یافت.

و در انتهای مراسم نیز جشن چهارده سالگی کانون ادبی زمستان با آوردن کیک مخصوص و حضور تمامی میهمان ها بر روی سِن و شمارش معکوس و فوت کردن شمع ها توسط خواننده حامد همایون به پایان رسید.

عکاس: شادنوش جنگروی

لینک کوتاه
http://haftominmowj.ir /?p=13067

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند