نشست خبری کنسرت گروه شیلر برگزار شد

05:0069۰

نشست خبری کنسرت گروه شیلر برگزار شد

تمدید اجرای گروه شیلر در تاریخ ۲۰ آبان ماه/ جزئیات تازه ترین کنسرت در تهران

نشست خبری کنسرت گروه موسیقی شیلر به سرپرستی کریستوفر فون دایلن، صبح روز سه شنبه ۱۴ آبان ماه سال جاری در تالار وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کنسرت، این گروه که قرار بود در روزهای ۱۶ و ۱۷ آبان ماه به روی صحنه برود به دلیل استقبال مخاطبان، اجرایش را برای روز دوشنبه ۲۰ آبان ماه نیز تمدید کرد.

گروه موسیقی بین المللی شیلر قرار است منتخبی از آثار برترشان را به همراه قطعات آلبوم جدیدشان با نام «صبح دم» به صورت اینسترومنتال اجرا کند.

کریستوفر فون دایلن در ابتدا با ابراز خوشحالی از حضور دوباره در ایران برای برگزاری کنسرت گفت: دو سال پیش بود که من به ایران آمده و کنسرتی را برگزار کردم و امروز بسیار خوشحالم که خارج از مرزهای کشور آلمان، می‌توانم فضای متفاوتی را با مخاطبان ایرانی تجربه کنم. من سال‌های زیادی است که در حوزه موسیقی فعالیت می‌کنم و در این راه در نقاط مختلف دنیا کنسرت‌های متفاوتی را برگزار کرده‌ام. امروز بسیار خوشحالم که نوع موسیقی‌ای که به آن توجه و علاقه دارم این چنین توانسته در کشورهای مختلف مورد توجه شنوندگان موسیقی قرار گیرد.

سرپرست این گروه موسیقی با اشاره به تولید موسیقی ای که در دنیا رواج زیادی دارد بیان کرد: خوشحال‌کننده‌تر از این موضوع این است که در ایران هم می‌توانم مخاطبانی داشته باشم. این برای من یک هدیه ارزشمند است که از داشتن آن لذت می‌برم. من بازهم در اینجا از مخاطبانم تشکر می‌کنم که همچنان در ایران من را حمایت می‌کنند. به همین جهت تصمیم داریم در دور تازه کنسرت‌ها برنامه‌های جدیدی را پیش روی مخاطبان ایرانی قرار دهیم که امیدوارم از این برنامه هم رضایت داشته باشند.

وی درباره انتشار تازه‌ترین آلبوم خود که با برخی از هنرمندان ایرانی کار کرده بود توضیح داد: وقتی ما یک آلبوم جدید تولید می‌کنیم با کارهای ساده‌تری پیش رو هستیم که طبیعتاً در این آلبوم جدید نیز با چنین رویکردی مواجه شدیم اما اگر بخواهیم از همین هنرمندان در یک کنسرت استفاده کنیم، شرایط متفاوت و کمی سخت‌تر می‌شود. به همین دلیل ما در این کنسرت شرایط استفاده از نوازندگان و هنرمندان ایرانی آلبوم جدید را نداشتیم و ترجیح دادیم با نوازندگان و هنرمندان خودمان کنسرت را برگزار کنیم. اما باید بگویم بسیار خوشحالم که در پروژه جدید با هنرمندان ایرانی کار کردیم و به سهم خود توانستیم هنرمندان ایرانی و موسیقی ایرانی را به دنیا معرفی کنیم.

سرپرست گروه شیلر درباره دلایل استقبال مخاطبان ایرانی از کنسرت‌های این گروه تصریح کرد: من می‌توانم این چنین تجزیه و تحلیل کنم که موسیقی من یک موسیقی احساساتی است که با مخاطب ایرانی می‌تواند ارتباط خوبی برقرار کند، اما بازهم باید بگویم که هنوز خودم نمی‌دانم چرا گروه ما توانسته این چنین با استقبال ایرانی‌ها مواجه شود. به هر حال کنسرت پیش روی ایران یک کنسرت طولانی با فضایی جدید است که تاکنون بارها در کشورهای مختلف برگزار شده و فکر می‌کنم دربرگیرنده شرایط جدیدی برای مخاطبان باشد. ما در این کنسرت تلاش کردیم فضای کار به سمتی هدایت کنیم که هیجان و انرژی بیشتری را به مخاطب منتقل کند و امیدوارم در این کار موفق باشم. همان طور که گفتم برنامه خاصی برای مخاطبان ایرانی داریم چرا که مخاطبان خوب و وفاداری داریم و می‌خواهیم با این کار از آن‌ها قدردانی کنم. من احساس نمی‌کنم که مخاطبانم کمتر شده چرا که شاهد حضور پرشور مخاطبانی هستم که در زمان برگزاری کنسرت‌هایم استقبال خوبی از کارهای ما انجام می‌دهند. آنچه مهم است بحث تغییر در تکنیک است که حالت گروه را تغییر داده است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری درباره موضوعات مالی و هزینه‌ای حضور گروهش در ایران گفت: شاید عده‌ای بر این باور باشند که بلیت کنسرت من گران است اما آیا با این وضع من باید در خانه بمانم و کاری نکنم؟ من سعی کردم کاری را انجام دهم که در گستره‌ای به هم پیوستهریال حضوری فعال داشته باشم و در یک شرایط منطقی، گستره مخاطبان را افزایش دهم.

مصطفی کبیری تهیه‌کننده کنسرت نیز در این نشست خبری با اشاره به برخی انحصاراتی که در حوزه برگزاری کنسرت هنرمندان خارجی تصریح کرد: در این حوزه هیچ انحصاری وجود ندارد و من نمی‌توانم درباره کاری که خودم انجام بدهم به موضوع انحصار تاکید کنم. به هر حال اجرای این شرایط بسیار سخت است و کمتر تولیدکننده و تهیه‌کننده‌ای حاضر می‌شود تا در این حوزه ورود کند.

وی درباره قیمت بالای کنسرت هم گفت: همه ما در جریان هستیم که سال ۹۶ یورو قیمت پایینی داشت و ما هم بر اساس همان قیمت به موضوع قیمت گذاری کنسرت‌ها پرداختیم که طبیعتاً ارزان‌تر از امسال بود. اما امسال قیمت یورو افزایش زیادی داشته و ما هم مجبور شدیم قیمت‌ها را افزایش دهیم که اتفاقاً نسبت به دوره‌های گذشته آنچنان رقم بالایی نبوده است. البته درباره میزان قرارداد مالی که با گروه بسته شده به دلیل قوانینی که در این حوزه وجود دارد نمی‌توانیم اشاره‌ای داشته باشیم، مگر اینکه با توافق طرفین صورت پذیرد. این موضوع یک عرف در میان تهیه‌کنندگان و کمپانی‌های خارجی است که در تمام دنیا وجود دارد.

گروه آلمانی شیلر به‌سرپرستی کریستوفر فون دیلن که سال ۹۶، میزبان حدود ۲۴هزار مخاطب در ایران بود، آبان امسال با اجرای قطعات آلبوم جدید «صبح دم» در تالار وزارت کشور دو شب روی صحنه خواهد رفت. این گروه موسیقی قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ آبان سال جاری در سالن وزارت کشور تهران با اجرای منتخبی از قطعات مطرح و آلبوم جدید خود به روی صحنه برود و در ادامه برگزاری تور کنسرت اروپا، تازه‌ترین کنسرت خود را در ایران برگزار کند.

کنسرت گروه «شیلر» روزهای  ۱۶ و ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در سالن اصلی وزارت کشور به تهیه‌کنندگی «ریتم نو» برگزار می‌شود و بلیت فروشی کنسرت برای روز ۲۰ آبان ماه از ساعت ۱۷ امروز از طریق سایت ایران کنسرت آغاز می شود.

لینک کوتاه
http://haftominmowj.ir /?p=11681

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند