وسعت صدای حسین ضروری بر پهنه ی تالار وحدت طنین انداز شد

02:33143۰

وسعت صدای حسین ضروری بر پهنه ی تالار وحدت طنین انداز شد

کنسرت حسین ضروری با همراهی ارکستر بزرگ و گروه کر آوای شفق مورخ ۲۶ مرداد ماه در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

فروش بلیط این کنسرت با استقبال کم نظیر هنر دوستان همراه بود چنانکه بلیط فروشی ، پنج روز قبل از اجرا به پایان رسید .
ارکستر که شامل بیش از ۱۲۰ نوازنده و خواننده گروه کر میشد به سرپرستی و خوانندگی حسین ضروری، مدیریت ارکستر محمد رضا پیرجانی و به رهبری وحید علی پور با اجرای قطعات کلاسیک و فولکلور آذری ،فارسی و ایتالیایی به روی صحنه رفت و با استقبال کم نظیر مخاطبان و هنرمندان حاضر در سالن مملو از جمعیت تالار وحدت مواجه شد.

به گفته حضار و صاحب نظران حسین ضروری را میتوان پدیده خوانندگی عصر جدید موسیقی کشور دانست که علاوه بر تسلطی خاص بردانش موسیقی ، نوازندگی،تکنیکهای اوازی موسیقی کلاسیک و تلفیق ان با موسیقی فولک و اصیل ایرانی از صدایی رسا و پر حجم برخوردار بوده وسبک نوینی از اواز را به اجرا میگذارند.
این کنسرت را کمی و کیفی میتوان یکی از بزرگترین کنسرتهای برگزار شده در سالهای اخیر به شمار آورد که با توجه به تنوع در رپرتوار و سازبندی توانست به خوبی پاسخگوی سلایق مختلف هنردوستان حاضر در سالن باشد به طوری که در تعداد زیادی از قطعات تماشاچیان ایستاده گروه اجرایی را تشویق میکردند .
تنظیم عمده قطعات توسط حسین ضروری انجام شده بود و همچنین تعدادی از قطعات نیز توسط محمد رضا پیرجانی و یا به طور مشترک تنظیم شده بودند .
از جمله هنرمندان حاضر در سالن میتوان به خانم شهره سلطانی،مرجانه گلچین،کیهان ملکی،سرژیک میرزاییان،چنگیز حبیبیان،مرتضی شایسته،علی عطشانی،اسماعیل میهندوست،آرش اوستا،علی رویین تن،گلشید بهرایی و ساقی زینتی اشاره کرد.
همچنین پرفسور مایسترو لوریس چکناواریان در جلسه تمرین جنرال این ارکستر حضور داشتند و ضمن بازدید از اجرای تعدادی از قطعات و نشست با عوامل اجرایی به اهمیت نقش موسیقی در پیوند اقوام مختلف و تاثیر موسیقی سالم و ارزشمند بر روحیات و عواطف انسانی اشاره کردند.
اقای پیرجانی، تنظیم کننده، سولیست و مدیرت ارکستر اوای شفق ضمن تشکر از توجه پروفسور چکنواریان به تولید و اجرای موسیقی سالم و علمی اظهار امیدواری کردند که در کنار حسین ضروری و تیم اجرایی ایشان در آینده ای نزدیک شاهد ارایه فصل نوینی از موسیقی فاخر و در عین حال مردمی به مخاطبان و هم وطنان عزیز خواهیم بود.
دانیال جورابچی،محمد رضا پبرجانی، آرمین قضاتی،رکسانا ریحانیان،پروانه انارکی،نیلوفر کامیابی،کورش کشاورز،مهران امیر اصلانی،مهرداد محمودی،پارسا کلانتری ، پوروچیستا مرتضوی ، روژان پیرجانی، سرمه صالحیان تعدادی از نوازندگان این ارکستر بودند که در کنار هنرمندان دیگر به اجرا پرداختند.

لینک کوتاه
http://haftominmowj.ir /?p=11261

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند