خانه امن ما آخرین روزهای خود را سپری می‌کند

03:0496۰

اختامیه اولین جشنواره زندگی با اتیسم صبح سه شنبه شانزدهم شهریور ماه در فرهنگسرای خانواده تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره ، اختتامیه اولین جشنواره زندگی با اتیسم سه شنبه ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ در محل فرهنگسرای خانواده ( شفق سابق ) برگزار شد.

این مراسم با حضور خانواده اتیسم، خیرین و اهالی فرهنگ و ورزش، همچون سارا خوئینی‌ها  “بازیگر” ، سید حسن حسینی “قهرمان ملی مشت زنی ایمارو” ، دکتر احمد هوشنگی ” نماینده خیرین در قوه قضائییه ” ، محمد نجف اوشانی “رئیس خیرین جهادی کشور ” و با اجرای محمود رضا قدیریان به معرفی برگزیدگان خود پرداخت.

در ابتدای این مراسم که با تلاوت قرآن مجید و سرود ملی کشورمان همراه بود تیزری از برخی فیلم های شرکت کننده و فعالیت های موسسه خیریه مادران یارگیر توانجویان اتیسم ( میتا ) در این دوره از جشنواره برای مخاطبان در سالن پخش شد.

کیاندخت صالحی مدیرعامل موسسه میتا و دبیر اولین جشنواره زندگی با اتیسم در این بخش از برنامه ضمن قدردانی از حضور اهالی فرهنگ، ورزش و خیرین گفت: اولین جشنواره زندگی با اتیسم را با شعار ” هر خانواده یک رسانه ” برای آشنایی مردم با اختلال اتیسم و پذیرش رسانه برای حضور آنها در عرصه های مختلف آغاز کردیم .

خانه امن ما که باعشق و علاقه ساخته شد روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و ما باتوجه به عدم حمایت مسئولان امر، شاهد تعطیلی این مجموعه مادرانه هستیم.

هیچگونه حمایت دولتی از جنبه آموزشی، مالی، مشاوره ای و … در این مدت فعالیت ما رخ نداد و توان برای ادامه مسیر باقی نگذاشت.

امیدوارم که این جشنواره فرصتی برای شنیدن مطالبه‌ی خانواده میتا باشد چرا که ما منتظر دست یاری شما هستیم .

پس از صحبت‌های صالحی، محمود رضا قدیریان به نقش جریان سازی اهالی رسانه برای پیگیری مطالبات موسسه میتا ازمسئولان در فضای مجازی اشاره کرد و از همکاری با این موسسه خبر داد.

در ادامه مراسم ضمن تقدیر از خانواده مرحوم هیدار فعال حوزه ی اتیسم، گیتی آقارضی از موسسان و مادران اتیسم موسسه میتا به توانمند سازی و کارآفرینی در حوزه اتیسم اشاره کرد و گفت: محور اصلی فعالیت ما، در حوزه توانمندسازی و کارآفرینی ضمن ارائه بسته‌های حمایتی بود.

تا به امروز کلاس های مختلفی چون ساخت کیف پول چرم، سوخته نگاری، طراحی ماگ، ساخت دست بند،نقاشی و عکاسی برگزار کردیم که تمامی کلاس‌ها موجب خلاقیت و ارائه محصول توسط توانجویان اتیسم شد.

ظرفیت توان ما برای ایجاد این محفل و رویداد اجتماعی در همین حد بود ماه محرم و امام حسین (ع) درس آزادگی، حمایت از مظلومان و شجاعت داد امروز ما مظلوم و تنها هستیم کیست ما را یاری کند؟

پس از صحبت های آقارضی، جوایز بخش‌های مسابقه در حضور فاطمه واشقانی فراهانی، بیژن همدرسی، ندا شیرازی، هانیه شیخی نارانی، مینا صلاحمند، سارا خوئینی‌ها و زیبا جلیلی شاه منصوری اسپانسر جشنواره به شرح زیر اعلام شد.

برگزیدگان بخش فیلم کوتاه: حمید نخعی برگزیده اول، حامد پرچم برگزیده دوم و فرخنده کوچکی برگزیده سوم.

برگزیدگان بخش عکس: ثریا صانعی برگزیده اول، فاطمه زرین خامه برگزیده دوم، آرش برجسته و فاطمه دهقانی به صورت مشترک برگزیدگان سوم بودند.

برگزیده بخش دلنوشته: فاطمه خادمی برگزیده اول، فیروز ولی پور برگزیده دوم، مهدیه فدایی برگزیده سوم.

پس از اهدای جوایز ، فاطمه واشقانی فراهانی مدیراجرایی جشنواره ضمن قدردانی کادراجرایی داوطلب، محمودرضا قدیریان، سارا خوئینی‌ها و سید حسن حسینی را به عنوان سفیر یاریگر موسسه میتا معرفی کرد و گفت: سفیران ما بهترین رسانه‌ی ما برای معرفی و مطالبه‌گری میتا هستند و امروز حضورشان نشانه دغدغه مسئولیت اجتماعی عزیزان بوده است و همه ی ما می‌توانیم سفیر باشیم.

دکتر احمد هوشنگی ” نماینده خیرین در قوه قضائییه ” ، محمد نجف اوشانی “رئیس خیرین جهادی کشور ” نیز پس از معرفی سفیران میتا و به عنوان پایان بخش برنامه ، در صحبتی مشترک و کوتاه از عملکرد دستگاه های مرتبط به نهاد اجتماعی انتقاد کردند و گفتند : برخی مسئولین ما ، دغدغه اجتماعی ندارند و در چنین مسائل ، هر مسئولی که فرزند او بیماری خاص داشته باشد ، تحت پوشش حمایت قرار می گیرد . ما در راستای حل مشکل موسسه میتا تلاشمان را خواهیم کرد و امیدواریم که بتوانیم در کنار شما خانه امن میتا را حفظ کنیم.

انتهای پیام /

لینک کوتاه
http://haftominmowj.ir /?p=16535

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند